W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Gm. Gomunice - kontrola doraźna, przeprowadzona przez RIO w Łodzi, zakończona w 2006r.

XML

Treść

Wystąpienie pokontrolne przekazane przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Łodzi do Wójta Gminy Gomunice, po zakończeniu doraźnej kontroli gospodarki finansowej w zakresie udzielania z budżetu Gminy Gomunice dotacji na rzecz organizacji pozarządowych w latach 2003-2005. Udostępniane na podstawie art.6 ust.1 pkt 4 lit "a" tiret drugi ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej.

Łódź, dnia 5 czerwca 2006 roku




Pan
JERZY SEWERYNEK
Wójt Gminy Gomunice



WK-602/33/2006


Działając na podstawie art. 9 ust.2 ustawy z dnia 7 października 1992 roku o regionalnych izbach obrachunkowych (tekst jednolity z 2001 r., Dz. U nr 55, poz.577 ze zm.) informuję, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi przeprowadziła doraźną kontrolę gospodarki finansowej w Gminie Gomunice w zakresie udzielania z budżetu Gminy, w latach 2003 – 2005, dotacji na rzecz organizacji pozarządowych. Stwierdzone w wyniku czynności kontrolnych nieprawidłowości i uchybienia dotyczyły w szczególności:1. Kontrolująca ustaliła, że w dniu 14 kwietnia 2003 roku Wójt Gminy Pan Jerzy Sewerynek zawarł z Ludowym Klubem Sportowym "STASIAK-BAK-POL" umowę nr 2/2003 dotyczącą przekazania dotacji w kwocie 65.000 zł. W umowie wskazano, że dotacja udzielona zostaje na realizację zadania polegającego na zakupie sprzętu sportowego, zakupie środków czystości, zakupie napoi dla zawodników, kosztach przejazdu na mecze oraz utrzymaniu boiska. W związku z powyższym należy stwierdzić, że zgodnie z art.118 ust.1 obowiązującej wówczas ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych (tekst jednolity z 2003 r., Dz. U. nr 15, poz. 148 ze zm.) - podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku mogły otrzymywać z budżetu jednostki samorządu terytorialnego dotacje na cele publiczne związane z realizacją zadań tej jednostki. Warunkiem otrzymania dotacji z budżetu było zobowiązanie się podmiotu dotowanego do realizacji określonego zadania publicznego. Zadanie to - stosownie do art.71 ust.2 pkt 1 ww. ustawy - musiało zostać szczegółowo opisane w umowie o udzielenie dotacji. W umowie z LKS "STASIAK-BAK-POL" nie określono zadania publicznego, ograniczając się do wyspecyfikowania wydatków, na które mogły być przeznaczone środki z dotacji. Wydatki te mogły wprawdzie być powiązane z wykonywaniem danego zadania, ale zadanie to powinno zostać wyraźnie w umowie wskazane. Przyjęta przez strony konstrukcja oznaczała przekazanie dotacji na pokrycie kosztów statutowej działalności klubu, co pozbawiało ją charakteru celowego. Dotacja nabierała tutaj cech charakterystycznych dla dotacji podmiotowej. Aneksem z dnia 1 września 2003 roku dokonano zmian w zawartej umowie postanawiając, że dotacja wykorzystana zostanie na: zakup sprzętu sportowego, zakup środków czystości, zakup napoi, koszty przejazdów na mecze, utrzymanie boiska, opłaty związane z udziałem w rozgrywkach związków sportowych, utrzymanie obiektów sportowych, naprawy i remonty, zakup środków opatrunkowych, delegacje sędziowskie, opiekę medyczną, ubezpieczenie, rehabilitację, wynagrodzenie kadry szkoleniowej i administracji, zabezpieczenie zawodów, opłaty pocztowe i telefoniczne oraz inne koszty i opłaty wynikające z działalności statutowej. Wprowadzone zmiany w pełni potwierdzają wyżej sformułowany wniosek dotyczący podmiotowego charakteru udzielonej dotacji.
2. W 2003 roku na rzecz LKS „STASIAK-BAK-POL” przekazano łącznie dotację w wysokości - 115.000 zł. Zgodnie z umową nr 2/2003 wysokość dotacji określona została na 65.000 zł. Ustalono, że w zakresie pozostałej kwoty (50.000 zł) kontrolowana jednostka nie zawarła z Klubem stosownej umowy. Podstawę do przekazania z budżetu Gminy dodatkowych środków finansowych w kwocie - 50.000 zł stanowiła wyłącznie uchwała nr XII/9/2003 Rady Gminy w Gomunicach z dnia 24 października 2003 roku w sprawie zmian w budżecie gminy, którą to uchwałą Rada Gminy postanowiła o zwiększeniu środków na dotacje dla klubów sportowych oraz pisemna informacja skierowana w dniu 24 października 2003 roku do LKS „STASIAK-BAK-POL" o zwiększeniu dotacji dla Klubu o kwotę 50.000 zł. Działanie powyższe stanowiło naruszenie art.118 ust.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych, zgodnie z którym - przekazanie dotacji wymagało zawarcia umowy jednostki samorządu terytorialnego z podmiotem otrzymującym dotację. Umową nr 2/2003 z dnia 14 kwietnia 2003 roku ustalono wysokość dotacji na kwotę – 65.000 zł. Zwiększenie dotacji o kwotę - 50.000 zł wymagało również umownego uregulowania. W opisanej sytuacji doszło także do naruszenia zasady gospodarki finansowej wyrażonej w art.92 pkt 5 w zw. z art.129 ust.1 ustawy o finansach publicznych, stosownie do której - zlecanie zadań podmiotom nie działającym w celu osiągnięcia zysku dokonywane powinno być w trybie jawnego wyboru najkorzystniejszej oferty w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych, z uwzględnieniem art.25 i 71 ustawy. Art. 71 ust.1 ustawy o finansach publicznych stanowił, że jednostki nie zaliczane do sektora finansów publicznych mogą otrzymywać dotacje celowe na realizację zadań zleconych na podstawie zawartych umów.
3. W zakresie rozliczenia przekazanych w 2003 roku z budżetu Gminy środków dla LKS „STASIAK-BAK-POL" stwierdzono, że uwzględniono w nim wydatki w kwocie 9.797,20 zł poniesione przez Klub przed zwarciem umowy. Środki wydatkowano na: dojazdy na mecze piłkarskie – 1.764,43 zł, zakup sprzętu sportowego – 431,67 zł, zakup środków opatrunkowych – 47,46 zł, opłaty za żółte kartki – 150 zł, transfery – 1.250 zł, wpłatę na rzecz komornika Sądu Rejonowego w Radomsku tytułem spłaty zadłużenia Klubu wobec Telekomunikacji Polskiej S.A – 4.729,10 zł, delegacje sędziowskie – 703,00 zł, delegacje służbowe – 153,84 zł, konsumpcję – 567,70 zł. Analizując dokumentację rozliczeniową stwierdzono także, że Klub ponosił wydatki w zakresie nie objętym umową według jej treści aktualnej w czasie ponoszenia wydatków. Dotyczyło to wydatków w łącznej wysokości – 19.701,95 zł poniesionych, m.in., na: w I półroczu 2003 roku - zapłatę za malowanie pomieszczeń biura i szatni (5.903,46 zł), opłaty za żółte kartki, transfery i licencje zawodników (2.070,24 zł), zakup środków opatrunkowych (240,29 zł), opłaty związane z udziałem w rozgrywkach (240 zł), delegacje sędziowskie (3.420 zł); w II półroczu 2003 roku (lipiec - sierpień 2003 roku) - wypłatę wynagrodzeń kadry szkoleniowej (5.798,82 zł), delegacje sędziowskie (987 zł), opiekę medyczną zawodników (950 zł), zakup środków opatrunkowych (92,14 zł). Zgodnie z § 2 umowy nr 2/2003 w brzmieniu obowiązującym do dnia 1 września 2003 roku środki przekazane z budżetu Gminy jako dotacja dla Klubu mogły być wykorzystane wyłącznie na zakup sprzętu sportowego, zakup środków czystości, zakup napoi dla zawodników, przejazdy na mecze, utrzymanie boiska. Zakres dopuszczalnych wydatków rozszerzony został dopiero aneksem z dnia 1 września 2003 roku, co można uznać jako akceptację przedstawionego sposobu wykorzystania dotacji. Klub dokonując jednakże przedmiotowych wydatków nie miał w danym momencie uprawnienia do takiego wykorzystania otrzymanych środków. Wątpliwości kontrolującej wzbudziło również uwzględnienie w rozliczeniu dotacji kwoty 2.000 zł stanowiącej ekwiwalent za wyszkolenie zawodnika.
4. Klub „STASIAK-BAK-POL" przedłożył rozliczenia dotacji w dniu 15 lipca 2003 roku (za I półrocze 2003 roku) i w dniu 25 lutego 2004 roku (za 2003 rok). Żadne ze sprawozdań (rozliczeń) nie zostało zakwestionowane przez kontrolowaną jednostkę - mimo wyraźnych ku temu przesłanek - co świadczy o nienależytej kontroli w zakresie wykorzystania przekazanych z budżetu Gminy środków publicznych.
5. W dniu 30 grudnia 2003 roku zawarta została kolejna umowa między Gminą Gomunice, reprezentowaną przez Wójta Gminy Pana Jerzego Sewerynka a LKS „STASIAK-BAK-POL" (umowa nr 4/2003). W umowie tej, podobnie jak w przypadku umowy z dnia 14 kwietnia 2003 roku, nie zawarto szczegółowego opisu zadania publicznego powierzonego do realizacji LKS „STASIAK-BAK-POL”, specyfikując wyłącznie wydatki, na które może zostać wykorzystana dotacja (np. zakup sprzętu sportowego, delegacje sędziowskie, opłaty pocztowe, wynagrodzenia kadry szkoleniowej i administracji, inne opłaty i koszty wynikające z działalności statutowej). Na podstawie umowy Gmina zobowiązywała się do pokrywania kosztów statutowej działalności Klubu, nie wiążąc wymienionych wydatków z żadnym zadaniem publicznym jednostki samorządu terytorialnego.
6. W umowie nr 4/2003 zawartej na lata 2004-2005 nie określono kwoty dotacji udzielanej z budżetu na rzecz ww. Klubu. Stanowiło to naruszenie art. 118 ust.2 w związku z art.71 ust.2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych, stosownie do których to przepisów - zlecenie zadania i udzielenie dotacji następowało na podstawie umowy jednostki samorządu terytorialnego z podmiotem nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i nie działającym w celu osiągnięcia zysku. Umowa powinna określać, w szczególności, kwotę dotacji celowej należną jednostce wykonującej zadanie i tryb płatności. Brak określenia kwoty dotacji naruszał także art.51 ust.1 ww. ustawy o finansach publicznych, zgodnie z którym - jednostki samorządu terytorialnego oraz inne podmioty sektora finansów publicznych, z wyjątkiem Skarbu Państwa, nie mogły zaciągać zobowiązań finansowych, których maksymalna wartość nominalna, wyrażona w złotych, nie została ustalona w dniu zawierania transakcji.
7. Kontrolująca stwierdziła także, że umowa nr 4/2003 z dnia 30 grudnia 2003 roku zawarta została z naruszeniem zasady gospodarki finansowej określonej w art. 92 pkt 5 w zw. z art.129 ust.1 ustawy o finansach publicznych, zgodnie z którym - zlecanie zadań podmiotom nie działającym w celu osiągnięcia zysku powinno następować w trybie jawnego wyboru najkorzystniejszej oferty w rozumieniu ustawy o zamówieniach publicznych. Kontrola wykazała, że umowa o udzielenie dotacji zawarta została przed złożeniem wniosku o dofinansowanie. Wniosek ten sporządzony został, bowiem w dniu 14 stycznia 2004 roku. Powyższe naruszało również tryb postępowania o udzielenie dotacji określony uchwałą nr XIX/96/2000 Rady Gminy Gomunice z dnia 15 marca 2000 roku w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania zadania zleconego, w której Rada postanowiła, że podmiot zainteresowany uzyskaniem dotacji z budżetu składa do Zarządu Gminy wniosek, który oceniany jest, m.in., pod względem znaczenia zadania dla realizacji celów i zadań Gminy, kalkulacji kosztów realizacji zadania, możliwości realizacji zadania przez podmiot.
8. W wyniku przeprowadzonej przez Skarbnika Gminy kontroli rozliczenia dotacji przekazanej Klubowi w 2004 roku, w kwocie 120.000 zł, nie zakwestionowano wydatków ujętych w rozliczeniu, które poniesione zostały przez Klub na cele inne niż określone w umowie. Powyższe wydatki w kwocie łącznej 20.102,44 zł związane były z zapłatą kosztów podróży (przede wszystkim dojazdy na treningi) dla trenerów i zawodników Klubu, odbywanych własnymi środkami lokomocji. Wydatki takie Klub rozliczył także w odniesieniu do dotacji otrzymanej w 2005 roku (kwota 6.449,41 zł).
9. Kontrolowana jednostka zakwestionowała natomiast zasadność ujęcia w rozliczeniu przedłożonym przez Klub kwoty 9.800,05 zł, wskutek wykorzystania jej na cele inne niż określone w umowie. Wójt Gminy pismami z dnia 14 marca 2005 roku i z dnia 25 maja 2005 roku zwrócił się do Klubu LKS „STASIAK-BAK-POL” o zwrot dotacji we wskazanej wysokości. Mimo braku zwrotu dotacji kontrolowana jednostka nie podjęła działań w celu jej wyegzekwowania. W szczególności, zgodnie z art.93a ust.1 w zw. z art.129a ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych - wójt gminy w sytuacji nie dokonania zwrotu dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem powinien wydać decyzję określającą kwotę przypadającą do zwrotu i termin, od którego nalicza się odsetki.
10. W 2005 roku z budżetu Gminy przekazano na rzecz LKS „STASIAK-BAK-POL” dotację w kwocie 20.000 zł. Przekazanie II transzy dotacji w kwocie 10.000 zł nastąpiło w dniu 7 kwietnia 2005 roku, pomimo, że w wyniku kontroli prawidłowości rozliczenia dotacji za 2004 rok, przeprowadzonej przez Skarbnika Gminy w dniu 4 kwietnia 2005 roku, zakwestionowano zasadność ujęcia w rozliczeniu Klubu kwoty 9.800,05 zł z powodu wykorzystania jej na cele inne niż określone w umowie.
11. W umowie nr 1/2003 z dnia 2 kwietnia 2003 roku i nr 3/2003 z dnia 30 grudnia 2003 roku zawartych z Klubem Sportowym "Ruch" Chrzanowice nie zawarto szczegółowego opisu zadania publicznego powierzonego Klubowi do realizacji, zgodnie z art.118 ust.1 i 2 w zw. z art.71 ust.2 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych. W umowach wyliczono jedynie wydatki, które mogą być pokrywane ze środków dotacyjnych (np. zakup środków czystości, utrzymanie boiska, zakup sprzętu sportowego). Aktualne pozostają w tym przypadku sformułowane powyżej uwagi dotyczące podmiotowego charakteru dotacji. Poza tym, w umowie nr 3/2003, zawartej na lata 2004-2005, nie określono kwoty dotacji udzielanej z budżetu na rzecz ww. Klubu. Powyższe stanowiło naruszenie art. 118 ust.2 w związku z art.71 ust.2 pkt 2 oraz art.51 ust.1 ww. ustawy o finansach publicznych (patrz ustalenia powyżej).
12. Umowa nr 3/2003 z dnia 30 grudnia 2003 roku zawarta została z naruszeniem zasady gospodarki finansowej określonej w art. 92 pkt 5 w zw. z art.129 ust.1 ustawy o finansach publicznych, zgodnie z którym - zlecanie zadań podmiotom nie działającym w celu osiągnięcia zysku powinno następować trybie jawnego wyboru najkorzystniejszej oferty w rozumieniu ustawy o zamówieniach publicznych. Kontrola wykazała, że w badanym przypadku umowa o udzielenie dotacji zawarta została przed złożeniem wniosku o dofinansowanie. Wniosek KS „RUCH” sporządzony został, bowiem dopiero w dniu 8 stycznia 2004 roku. Powyższe naruszało również tryb postępowania o udzielenie dotacji określony uchwałą nr XIX/96/2000 Rady Gminy Gomunice z dnia 15 marca 2000 roku w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania zadania zleconego, w której Rada postanowiła, że podmiot zainteresowany uzyskaniem dotacji z budżetu składa do Zarządu Gminy wniosek, który oceniany jest, m.in., pod względem znaczenia zadania dla realizacji celów i zadań Gminy, kalkulacji kosztów realizacji zadania, możliwości realizacji zadania przez podmiot.
13. W 2003 roku na rzecz Klubu Sportowego „RUCH” przekazano dotację w wysokości 31.000 zł. Zgodnie z umową nr 1/2003 przyznana Klubowi dotacja wynosiła 27.000 zł. Ustalono, że na okoliczność udzielenia dotacji w kwocie zwiększonej o 4.000 zł kontrolowana jednostka nie zawarła z Klubem stosownej umowy. Podstawę do przekazania z budżetu Gminy dodatkowych środków finansowych w ww. kwocie stanowiła uchwała nr XII/9/2003 Rady Gminy w Gomunicach z dnia 24 października 2003 roku w sprawie zmian w budżecie gminy, którą to uchwałą Rada Gminy postanowiła o zwiększeniu środków na dotacje dla klubów sportowych oraz pisemna informacja skierowana do Klubu w dniu 24 października 2003 roku o zwiększeniu dotacji o kwotę 4.000 zł. Działanie powyższe stanowiło naruszenie art.118 ust.2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 roku o finansach publicznych, zgodnie z którym - przekazanie dotacji wymagało zawarcia umowy jednostki samorządu terytorialnego z podmiotem otrzymującym dotację. Umową nr 1/2003 z dnia 2 kwietnia 2003 roku ustalono wysokość dotacji na kwotę – 27.000 zł. Zwiększenie dotacji o kwotę - 4.000 zł wymagało również umownego uregulowania. W opisanej sytuacji doszło także do naruszenia zasady gospodarki finansowej wyrażonej w art.92 pkt 5 ustawy o finansach publicznych, stosownie do której - zlecanie zadań podmiotom nie działającym w celu osiągnięcia zysku dokonywane powinno być w trybie jawnego wyboru najkorzystniejszej oferty w rozumieniu przepisów o zamówieniach publicznych, z uwzględnieniem art.25 i 71 ustawy. Art. 71 ust.1 ustawy o finansach publicznych stanowił, że jednostki nie zaliczane do sektora finansów publicznych mogą otrzymywać dotacje celowe na realizację zadań zleconych na podstawie zawartych umów.
14. W rozliczeniu dotacji udzielonej z budżetu Gminy w 2003 roku uwzględniono wydatki w kwocie 4.426,9 zł poniesione przez ten Klub przed zawarciem umowy. Środki finansowe wydatkowano na: zakup sprzętu sportowego – 1.897,08 zł, zakup materiałów remontowych – 207,03 zł, zakup paliwa do kosiarki – 51,24 zł, utrzymanie boiska – 559 zł, ubezpieczenie zawodników -643 zł, koszty podróży – 54,56 zł, opłaty sędziowskie – 230 zł, potwierdzenia zawodników – 785 zł.
15. Analizując dokumentację rozliczeniową stwierdzono także, że Klub ponosił wydatki w zakresie nie objętym umową według treści aktualnej w czasie ponoszenia wydatków. Dotyczyło to wydatków w łącznej wysokości – 8.744,16 zł poniesionych na: w I półroczu 2003 roku - ubezpieczenie zawodników (643 zł), opłaty w PZPN (3.054 zł), koszty podróży członków zarządu (208,36 zł), delegacje sędziowskie (2.715 zł); w II półroczu (lipiec - sierpień 2003 roku) zgłoszenia zawodników (1.506 zł), zwrot kosztów podróży (153,80 zł), delegacje sędziowskie (464 zł). Zgodnie z § 2 umowy nr 1/2003 w brzmieniu obowiązującym do dnia 1 września 2003 roku środki przekazane z budżetu gminy jako dotacja dla Klubu mogły być wykorzystane wyłącznie na zakup sprzętu sportowego, zakup środków czystości, zakup napoi dla zawodników, przejazdy na mecze, utrzymanie boiska. Zakres dopuszczalnych wydatków rozszerzony został dopiero aneksem z dnia 1 września 2003 roku, co można uznać jako akceptację przedstawionego sposobu wykorzystania dotacji. Klub dokonując jednakże przedmiotowych wydatków nie miał w danym momencie uprawnienia do takiego wykorzystania otrzymanych środków. Mimo wskazanego sposobu wydatkowania środków przedłożone za I półrocze 2003 roku rozliczenie dotacji (z dnia 15 lipca 2003 roku) nie zostało zakwestionowane przez kontrolowaną jednostkę, co świadczy o nienależytej kontroli w zakresie wykorzystania przekazanych z budżetu Gminy środków publicznych.
16. W wyniku kontroli stwierdzono, że w rozliczeniu udzielonej w 2004 roku z budżetu Gminy na rzecz KS „RUCH dotacji ujęto dwukrotnie kwotę 300 zł z tytułu zwrotu kosztów podróży trenera Jerzego Bińka.
17. Umowy zawierane z ww. klubami sportowymi nie zawierały kontrasygnaty Skarbnika Gminy, co stanowiło naruszenie art.46 ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tekst jedn. z 2001 r., Dz. U. nr 142, poz. 1591 ze zm.) według którego - jeżeli czynność prawna może spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, do jej skuteczności potrzebna jest kontrasygnata skarbnika gminy (głównego księgowego budżetu) lub osoby przez niego upoważnionej.

Odpowiedzialność za stwierdzone nieprawidłowości ponosi Wójt Gminy Pan Jerzy Sewerynek oraz Skarbnik Gminy Pani Jolanta Popiołek.

Zawiadamiając o powyższych nieprawidłowościach proszę Pana Wójta o podjęcie działań mających na celu ich usunięcie oraz zapobieżenie ich występowaniu w przyszłości. W tym celu RIO w Łodzi kieruje następujące wnioski pokontrolne:
1. Przy udzielaniu z budżetu Gminy dotacji na realizację zadań publicznych zleconych organizacjom pozarządowym przestrzegać zasad i trybu określonych przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. nr 96, poz.873 ze zm.).
2. W zawieranych umowach szczegółowo określać zlecone organizacji pozarządowej zadanie publiczne.
3. Zapewnić rzetelną kontrolę w zakresie realizacji zleconych organizacjom pozarządowym zadań publicznych oraz w zakresie wykorzystania przez te podmioty otrzymanej z budżetu dotacji.
4. Zapewnić kontrasygnowanie przez Skarbnika Gminy lub osobę przez niego upoważnioną umów mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, zgodnie z art.46 ust.3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym.
5. Podjąć czynności w celu wyegzekwowania zwrotu do budżetu Gminy części dotacji przekazanej w 2003 roku na rzecz Klubu Sportowego „RUCH” rozliczonej kosztami poniesionymi przed zawarciem umowy oraz części dotacji przekazanej w 2004 roku w kwocie 300 zł w związku z dwukrotnym ujęciem tej kwoty w rozliczeniu jako zwrot kosztów podróży jednego z trenerów.
6. W związku z podjęciem przez Walne Zebranie Członków LKS „STASIAK-BAK-POL" decyzji o likwidacji Stowarzyszenia ustalić na jakim etapie jest jej realizacja i czy istnieje możliwość podjęcia czynności mających na celu wyegzekwowanie nieprawidłowo wykorzystanych przez Klub kwot dotacji. W razie braku takiej możliwości dokonać analizy istnienia przesłanek dochodzenia naprawienia szkody od pracowników Urzędu Gminy odpowiedzialnych za kontrolę prawidłowości wykorzystania udzielonych z budżetu dotacji.

Podając powyższe do wiadomości, zgodnie z art.9 ust.3 ustawy z dnia 7 października 1992 roku o regionalnych izbach obrachunkowych, proszę Pana Wójta o przesłanie informacji o sposobie wykonania zaleceń pokontrolnych lub przyczynach ich niewykonania w terminie 30 dni od daty otrzymania niniejszego wystąpienia pokontrolnego. Jednocześnie informuję, że zgodnie z art.9 ust.4 ustawy o regionalnych izbach obrachunkowych, do wniosków zawartych w wystąpieniu pokontrolnym przysługuje prawo zgłoszenia zastrzeżeń do kolegium Izby. Zastrzeżenie składa właściwy organ jednostki kontrolowanej w terminie 14 dni od daty otrzymania wystąpienia pokontrolnego, za pośrednictwem Prezesa Izby. Podstawą zgłoszenia zastrzeżeń może być tylko zarzut naruszenia prawa poprzez błędną jego wykładnię lub niewłaściwe zastosowanie. Bieg terminu, o którym mowa wyżej ulega zawieszeniu na czas rozpatrzenia zastrzeżenia w odniesieniu do wniosków pokontrolnych objętych zastrzeżeniem.

Do wiadomości:
1. Przewodniczący Rady Gminy w Gomunicach.
2. Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w Gomunicach.
3. aa.



Wystąpienie pokontrolne podpisała dr Jadwiga Chwiałkowska – Zastępca Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi.