W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

M. Radomsko - kontrola doraźna, przeprowadzona przez RIO w Łodzi, zakończona w 2006r.

XML

Treść

Wystąpienie pokontrolne przekazane przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Łodzi do Prezydenta Radomska, po zakończeniu doraźnej kontroli gospodarki finansowej w zakresie dochodów udzielania zamówień publicznych. Udostępniane na podstawie art.6 ust.1 pkt 4 lit "a" tiret drugi ustawy z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej.

Łódź, dnia 10 marca 2006 r.




Pan
JERZY SŁOWIŃSKI
Prezydent Radomska


WK - 602/16/2006

Działając na podstawie art.9 ust.2 ustawy z dnia 7 października 1992 roku o regionalnych izbach obrachunkowych (tekst jednolity z 2001 r., Dz. U. nr 55, poz. 577 ze zm.) informuję Pana Prezydenta, że Regionalna Izba Obrachunkowa w Łodzi przeprowadziła doraźną kontrolę w Mieście Radomsko w zakresie udzielania zamówień publicznych. Kontrolą objęto niżej wymienione zamówienia publiczne:
- remonty chodników na terenie Miasta Radomska w 2004 roku (w ramach wskazanego zamówienia wykonano, m.in., remont nawierzchni utwardzonej na Placu 3 Maja w Radomsku),
- remont budynku Urzędu Miasta w Radomsku w 2004 roku (schody zewnętrzne, wymiana stolarki i ślusarki okiennej),
- konserwacja i bieżące utrzymanie oraz remonty sieci oświetlenia ulicznego na terenie Miasta Radomska w latach 2004-2005,
- remont fontanny przy Placu 3 Maja,
- dostawa i montaż ławek parkowych oraz koszy.W rezultacie kontroli nie stwierdzono nieprawidłowości w odniesieniu do wskazanych zamówień publicznych. W szczególności, nie ujawniono naruszeń w zakresie określania warunków udziału w postępowaniu, które mogłyby utrudniać udział wykonawców w organizowanych postępowaniach. W przypadku zorganizowanych przetargów nieograniczonych wyboru wykonawców dokonano zgodnie z warunkami i kryteriami oceny ustalonymi w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W odniesieniu do wydatków poniesionych na zakup i montaż ławek oraz koszy na Pl. 3 Maja stwierdzono, że wartość udzielonych zamówień nie obligowała zamawiającego do zastosowania procedur udzielania zamówień publicznych, zgodnie z art.4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. nr 19, poz.177 ze zm.).
Dodatkowo należy podnieść, że w wyniku kontroli stwierdzono przypadki odrzucenia ofert z powodu zastrzeżenia w nich jako tajemnicy przedsiębiorstwa informacji, które są jawne na mocy obowiązujących przepisów. RIO w Łodzi zwraca uwagę, że o ile w czasie podejmowania tych decyzji były one zgodne z orzecznictwem Zespołu Arbitrów i stanowiskiem Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, obecnie rozstrzygnięcie przedstawionej kwestii powinno uwzględnić tezę wynikającą z uchwały Sądu Najwyższego z dnia 21 października 2005 roku, sygn. akt III CZP 74/05. Sąd Najwyższy odpowiadając na pytanie prawne przedstawione przez Sąd Okręgowy w Warszawie stwierdził, że: "w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający bada skuteczność dokonanego przez oferenta - na podstawie art.96 ust.4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz.U. nr 19, poz.177 ze zm.) - zastrzeżenia dotyczącego zakazu udostępniania informacji potwierdzających spełnienie wymagań wynikających ze specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Następstwem stwierdzenia bezskuteczności zastrzeżenia, o którym mowa w art.96 ust.4 tej ustawy, jest wyłączenie zakazu ujawniania zastrzeżonych informacji."

W sytuacji nie stwierdzenia nieprawidłowości nie zachodzi potrzeba sformułowania wniosków pokontrolnych.

Otrzymują:
- Przewodniczący Rady Miasta Radomsko
- Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Radomsko
- aa



Wystąpienie pokontrolne podpisała dr Jadwiga Chwiałkowska – Zastępca Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi.